Volontärsbloggning direkt från Sundspärlan (LIVE)



Caroline,12:

Hej!

Jag är en UKM volontär. Man arbetar bakom scenen på den riktiga "festivalen". Men jag ska bara vara här en dag. Medans man är här så hjälper man t.ex. till med affisher, dekorera och kanske fylla i saker som man tycker nångon annan har glömt. Det är stressigt och varmt. Man springer fram och tillbaka hella tiden efter saker att göra. Man äter i stort sätt hela tiden. Det finns alltid något att göra och något att äta. Mn städar och fixar saker, man får många, många vänner och det är roligt att umgås med nya kompisar, jag umgås mycket med min kompis Deniz vi går i samma klass. Det var hennes idé att jag skulle följa med henne hit. Och det var en bra idé enligt mig. Första dagen städar man och fixar och donar. Dag två, gör man ännu mer iordning och halv fem släpper man in all publik.

Ha det bäst, och KOM HITT IMÅN!! // CARRO


Deniz, 13:
Hej alla UKM fans! 
Jag är en UKM volontär som tycker att UKM är världens bästa. Jag jobbar i backstage med min bästis caroline och vi har följt efter den bästa Omar hela tiden typ, men vi har såklart också hjälpt till med saker och ting som t.ex. målat affisher, fixat scenen, fixat tre rum fint och andra saker. Det har verkligen varit ätte kul idag, typ det bästa jag har gjort i mitt liv, och imorgon när typ 200 personer kommer och artisterna ska uppträda så kommer det ju bli ännu kulare, men det är synd att Caroline inte kommer. Och jag har faktist lärt känna jätte många personer där, och vi har blivit kompisar också, som Omar, Petra, Robin, Markus och Rejal. De är jätte snälla och bra kompisar, men vi var lite blyga när vi inte kände de så bra, emn sen lärde vi känna alla så vi blev mer pigga och sånt. Men allt detta om UKM är roligt och det kommer det alltid att vara.


Ha det bra och NI MÅSTE KOMMA IMÅN!!!!!! <3 /// Deniz <3

Kommentarer
Postat av: anna

vilken tid kan man komma till ukm?



jag bor 10 min från sundspärlan

2009-04-05 @ 10:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0