Allt som kan få plats i en godispåse ^^

Dags för mig att rycka in med bloggandet! Idag var jag och Robin alltså på möte med dunkersfolket. Lite prat och planering inför vår eventkväll den 15 februari då va ;) Jag var själv fantasilös under mötet och pratade inte mycket alls. Men dunkersfolket verkade vara på hugget. De satt och sprutade med idéer... haha. Under många möten är jag aktiv, men på en del möten kan jag vara seg. Vi har alla våra bra och dåliga dagar :)

Direkt efter mötet drog vi till City Helsingborg för att fixa en artikel om att man kan anmäla sig till årets lokala UKM festival i Helsingborg. Vi gick faktiskt till fots från Dunkers... haha jag brukar annars ta bussen. Men det gick bra med att gå också! Tsss som om Robert här skulle svimma efter en promenad ;)

Knack knack på fönstret och chefsredaktören Jonas Kanje såg oss och öppnade dörren. Vi presenterade oss och han välkomnade oss in. Det dröjde bara någon minut innan Jonas valde ut reportern Omar Daham för att göra en kort intervju med oss. Sedan fyllde Robin och jag på med lite av det ena och det andra. Lite choklad, lite sega råttor, lite cola godis och lite av allt som kan få plats i en godispåse ;D Haha, men nej, det blev ganska kortfattat. Kort därefter gick vi ut i det kalla vädret för att Omar skulle ta bilder på oss. Brrr... jag hade för mig att det kalla vädret höll på att bli lite varmare? Jag antar att vinterns temperaturer skiftar från dag till dag? Aja, det får vi tåla ett tag till i alla fall. När vi hittade en plats för att fotografera, så blev det några bilder som togs. Några och några, de tar alltid mer än 10 bilder för att de ska kunna välja ut den bästa bilden =P Men det var klart efter någon minut. Vi förväntar oss nu att artikeln kommer antingen publiceras i morgon eller under de närmaste dagarna :) Jag har även kontaktat Helsingborgs Dagblad igår. Ska ta kontakt med de igen snart.

I morgon åker jag och Robin till Malmö på 2009 års första nätverksträff för UKM Skåne. Mötet beräknas vara mellan kl.14.00 - 17.15.


Tills nästa uppdatering, sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Robin Hood

Så kul du skriver, hoppas nu att Omar lyckas fånga den äkta UKM andan(/godispåsen) i artikeln! :D



Måste även tillägga att hänger man med mig så är det promenad som gäller, oavsett om det är tvärs igenom stan ;)

2009-02-02 @ 21:44:22
URL: http://ukm.äger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0