Möte i Malmö

God kväll gott folk. För min del började morgonen med frukost och sedan tog jag bussen till skolan. Normalt annars cyklar jag. Men buss blev det idag pga. att jag skulle på möte i Malmö senare under dagen. På busshållplatsen tog jag tag i dagens City Helsingborg och väntade tills jag hade hoppat på bussen innan jag läste tidningen. Snabbt letade jag upp artikeln om UKM och såg en bild på mig och Robin. Det första jag såg var en stel och blek bild på mig! Haha seriöst, jag blev inte bra på bilden. Om jag ska försöka tvinga fram ett fint leende på bilder så blir det sällan bra. Däremot blir leendet bättre om någon får mig att skratta. Men men, bilden blev som den blev och jag sörjer inte för det. Det var trots allt en kortfattad artikel. Däremot blev Robin bra på bilden :) Men som det jämt händer med intervjuer, så glömmer journalisten ibland det ena eller det andra. Denna gången glömde de vår hemsida trots att jag nämnde det! Det är ju jätte viktigt för ungdomarna att veta var de ska anmäla sig. Suck... typiskt journalister. En gång skrev en journalist från Xtra Helsingborg mitt namn totalt helt fel. Jag kommer inte ihåg vad det var men i stil med kanske Andreas. Eller något värre. Hur kopplar de mitt namn Robert med Andreas?! Helt tokigt. Därför nämnde jag denna gången att mitt namn är "Robert Le, L och e, inte två e". Folk kan missuppfatta efternamnet ibland.

Hur som helst så var det 2009 års första nätverksträff för UKM Skåne i Malmö. Jag och Robin tog tåget från Helsingborg tillsammans och mötte sedan Aisa i Malmö. Därefter började mötet kl.14.00 fram till kl.17.00 med pauser i jämna mellanrum. Ärligt talat så var det tråkigt och oförståeligt under vissa diskussioner. Jag menar, jag är 17 år och fyller 18 i sommar, och de flesta var vuxna över 25 år. Förutom jag, Robin och Aisa förstås. Och vuxna pratar vuxenspråk, alltså använder ord som jag ibland inte förstår. Visst, de är ju vuxna. Men ja... för många oförståeliga ord gör att jag ibland inte förstår riktigt. Vilket sedan leder till att jag tappar mig några gånger i diskussioner. Men det gör nog inget. Jag har ändå inte så många åsikter att dela med mig. Jag är ung och kan inte lika mycket som de vuxna kan. Med det menar jag inte att jag är dum och inte kan något. Men ibland kan jag inte göra något mer än att hålla med. För de vuxna snackar ibland vettigt och har helt enkelt rätt. Jag får hålla mig till den nivå jag förstår och utvecklas i den takt jag gör :)

I morgon åker jag, Robin och Johan runt i Helsingborg och sätter upp affischer på gymnasieskolor. Till högstadieskolor skickar vi via internposten. Jag har nu lagt upp en ikon under katergorierna på menyn, en funktion där man kan prenumerera på vår blogg och sedan få mail när vår blogg uppdateras. På så sätt kan just du hålla koll på det senaste som händer inom föreningen Backstage Helsingborg med jobbet bakom UKM 2009! Jag har själv prenumererat på ukm bloggen för att hålla koll på när andra Backstage medlemmar uppdaterar den ;) Så börja prenumerera på vår blogg nu!

Hej svejs!



Kommentarer
Postat av: RobinHood

Haha omg den bilden är sinnessjukt ful, i alla fall på mig. Du blev ju kalas bra, varför stod jag närmast kameran!?



Vi får skriva en massa inlägg nu så att bilder halkar låååååångt ner på sidan!!! :P

2009-02-04 @ 18:53:37
URL: http://ukm.äger
Postat av: Robert

Haha hehe hoho höhö hihi! :D Nej nästa gång har vi mask på hos ;)

2009-02-04 @ 22:38:52
Postat av: Robin Hood

Asså jag bara måste få mobba mig själv lite till! Jag suger verkligen på att bli fotad! Jag borde bannas!





Så, nu har jag klagat och mobbat av mig lite.



Kärlek & Respekt!

2009-02-19 @ 22:16:28
URL: http://ukm.äger
Postat av: Robert

Hahaha xD

2009-02-20 @ 14:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0