RIKS UPDATE 2!

Efter den efterlängtade kvällsmaten var det dags för invigning. Vi samlades i en sal fylld med ballonger och filtar framför en scen. Vi blev presenterade för de flesta som har med festivalen att göra, politiker, rektorn för skolan vi fick låna o.s.v. Band spelade och det bjöds på massa spex. Roligast var tre jycklare som hoppade ut ur paket som tomten levererade. (flippat, eller vad?) De var riktigt duktiga och bjöd på magi och konster. Sitter man längst fram så får man räkna med att bli utsatt för en del (men finns det inte gränser?). Jag blev uppkallad på scen och det slutade med att jag stod blick stilla med en purjolök i munnen medans jycklarna jonglerade med sex knivar med mig i mitten. Knivarna skar av bitar av purjolöken när dom flög i luften. Jag var mest rädd för att näsan också skulle flyga.

Massa kramar från UKM i Skinnskatteberg! // Mathilda Qvarnström
 


STRAIGHT OUTA SKINNSKATTEBERG
Redan efter endast ett par enstaka timmar i Skinskatteberg kan jag konstatera att jag bevittnat något av det konstigaste jag någonsint sett, på ett bra sätt. Jäkligt flummigt, men bra! Tre killar dansade någon form av interpretive dance som började i svarta sopsäckar och slutade med killar i kalsonger som dessutom kastade knivar kring matilda som stod blickstilla med en purjolök i munnen. Dessutom bjöds det av samma tre killar på Tv-spelsslagsmål med purjolök och min ruttna banan, ett trolleritrick i slooowmoooo, ett martialartsslagsmål med en liten unge kidnappad från publiken som svärd, en mänsklig pyramid och en en meter lång balong som slutade på någon vänster inuti magen på en av de tre killarna. Det hela konstaterades att vara "vad man lär sig efter ett år på teaterskola i polen". Trots att jag de sista 40 minuterna av showen var grymt kissenödig så kunde jag inte slita mig från denna utomordentligt spektakulära show, och DET, mina damer och herrar,  är ett bra betyg på en invigning!

 / Filippa Edghill




Från grönsaks fighter och mänskliga pyramider till något helt annat..
Eftersom Filippa redan berättat om de tre jycklarna som invigde festivalen ska jag berätta om, ja, något helt annat. När vi kommit tillbaka och återhämtat oss från flygande knivar och fallande pyramider blev det tävling i korridoren utanför vårt rum. Det var bland annat snurrning och springning med hinderbana samt slalombana i hoppande sopsäckar. Riktigt kul var det och vi lyckades få med oss en del andra deltagare som är här på UKM. Så nu är vi alla trött och vill bara att alla ska knipa igen så man kan få någon sömn på den här oändligt stora skolan. Imorgon ska vi upp tidigt, och förbereda oss för en heldag med aktiviteter och förmodligen en efterlängtad dusch.

puss'natt
er lilla migis :*


Kommentarer
Postat av: Petra

Låter riktigt najs!!!

:)

2009-06-14 @ 22:42:14
Postat av: Mia

Kul att kunna läsa om er! Lova att ha det riktigt roligt.

Kramar från Slipstensvägen.

2009-06-15 @ 04:58:44
Postat av: Anonym

Kul att kunna läsa om er! Lova att ha det riktigt roligt.

Kramar från Slipstensvägen.

2009-06-15 @ 05:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0